Het doel van deze therapie is vergroten van de sociale weerbaarheid in kleine groepen. De adolescenten leren wat aandachtspunten zijn bij iets bespreken, kritiek krijgen, kritiek geven, nee zeggen, assertief gedrag  en het uiten van waardering. Door middel van rollenspelen worden lastige sociale situaties geoefend. Een rollenspel is geen toneelstukje, het is een manier om iets te leren door middel van oefenen met je eigen gedrag in een bepaalde situatie. Daarnaast leren ze om elkaar feedback te geven. Op deze wijze leren de kinderen ook van elkaar. Door ook voorbeelden uit hun eigen dagelijks leven te bespreken, sluiten we nauw aan bij de wereld van de adolescent. Verder leren de adolescenten het gedrag van zichzelf en anderen snel te doorgronden en er vervolgens doelgericht mee om te kunnen gaan. Op een luchtige wijze krijgen de adolescenten zicht op de gedragspatronen tussen mensen en hoe zij die kunnen beÔnvloeden.
Tijdens deze therapie maken we gebruik van meerdere spellen. Met behulp van de spellen leren de kinderen de vaardigheden te trainen in de klinische setting. Aangezien wij hen ook een huiswerkopdracht meegeven, proberen wij de transfer van de behandelkamer naar thuis, op school, sport etc. te stimuleren.